مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 1007
  • بازدید کل : 3250259

پیوند ها

149-بهینه سازی طراحی هندسی مسیر بزرگراه با در نظر گرفتن امكان ساخت پل و تونل


149-بهینه سازی طراحی هندسی مسیر بزرگراه با در نظر گرفتن امكان ساخت پل و تونل

مشخصات نویسندگان مقاله بهینه سازی طراحی هندسی مسیر بزرگراه با در نظر گرفتن امکان ساخت پل و تونل

مهدی باقریان - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی راه وترابری، دانشگاه صنعتی شریف
یوسف شفاهی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۶۳۰)
دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده مقاله:

احداث پل و تونل در طراحی مسیر بزرگراه و راه آهن به عنوان جایگزینی برای مقاطع خاکریزی و خاکبرداری حجیم و همچنین راهکاری برای عبور از مناطق غیر قابل عبور نظیر رودخانه ها مطرح میباشد. با اینحال، به دلیل ساختار توابع هزینه پل و تونل و وابستگی شدید آن به پارامتر های مختلف نظیر توپوگرافی و نوع زمین، هزینه ساخت و بهره وری، مسایل زیست محیطی و نیز محدودیت های اجتماعی احتمالی، تعیین محل بهینه پلو تونل به مساله ای پیچیده تبدیل شده است. به طور خاص، این پیچیدگی ناشی از سه عامل اساسی است: ( 1) وجود مسیر های متنوع و گزینه های مختلف ساخت پل و تونل ،( 2) وجود محدودیت های هندسی در طراحی مسیر اولیه و3) حساسیت زیاد تابع هدف به مشخصات مسیر. پیچیدگی مساله سبب شده تا در روش سنتی، مسیریابی با انتخاب ) تعداد محدودی گزینه امکان پذیر و انتخاب اقتصادی ترین طرح از میان آنها انجام گیرد. در این مطالعه، ضمن معرفی روش بهینه سازی طراحی مسیر بزرگراه، مدلی پیشنهادی به منظور در نظر گرفتن امکان ساخت پل و تونل در طول مسیر ارایه خواهد گردید. تابع هزینه تونل شامل هزینه خاکبرداری و تحکیم ، تاسیسات مربوط به تهویه تونل ، تامین روشنایی لازم، و تاسیسات ایمنی در مواقع بحران می باشد. هزینه های ساختپل نیز به دو بخش هزینه های زیر بنایی و هزینه های ساختمانی پل تقسیم می شوند که تابعی از تعداد دهانه ها، نوع پل، مصالح مصرفی، ارتفاع ستونها و توپوگرافی محل می باشند. به منظور در نظر گرفتن امکان احداث پل یا تونلدر طول مسیر، مدل مسیریابی به گونه ای اصلاح شد که در مقاطعی از مسیر که حجم عملیات خاکی بیشتر از حد معمول است، مقایسه ای بین هزینه پل یا تونل با هزینه خاکریزی و یا خاکبرداری انجام گرفته و گزینه با هزینه کمتر به عنوان گزینه نهایی انتخاب گردد

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

باقریان, مهدی و یوسف شفاهی، ۱۳۹۱، بهینه سازی طراحی هندسی مسیر بزرگراه با در نظر گرفتن امکان ساخت پل و تونل، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (باقریان, مهدی و یوسف شفاهی، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (باقریان و شفاهی، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 649

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما