پیوند ها
فریدون مقدس نژاد (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۶۲۶)
استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
علی خدایی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۱۴۳۳)
محمدامین گنجه ای - دانشجوی دکتری خاک و پی
یکی از کاربردهای عمده روسازی های بتنی پیش تنیده استفاده درفرودگاه ها می باشد مزیت این نوع روسازی عدم وجود کشش دربتن و درنتیجه عدم ترک خوردگی و لذا افزایش طول عمر روسازی می باشد همچنین برای ضخامت روسازی بتنی پیش تنیده کاهش چشمگیری نسبت به روسازی های بتن آرمه درزدار گزارش شده است و یا با مقدار مساوی ضخامت توانایی باربری بیشتر دارد دراینتحقیق روسازی پیش تنیده براساس روش المانهای محدود FEM(Finite Element Method توسط نرم افزار ANSYS مدلسازی شده است باتوجه به اینکه خاک بستر فرودگاه می تواند مشخصات متنوعی داشته با شد و تنش فشاری وارده بران با ضخامت لایه روسازی و ضخامت لایه اساس نسبت مستقیم دارد ضخامت دال بتنی پیش تنیده از 15 تا 45 سانتیمتر مدلسازی و تحلیل شد و ضخامت اساس بین 20 تا 60 CM متغیر درنظر گرفته شد و مدول الاستیسیته خاک بستر از 7 تا 1050MPد رنظر گرفته شد و بالغ بر200 مدل با مشخصات مختلف مدلسازی گشت و مقدار تنش پیش تنیدگی متناظر با هرضخامت درهرجهت و برای انواع مختلف خاک بستر بدست آمد.
روسازی بتن پیش تنیده - تحلیل المانهای محدود - روسازی صلب - روسازی فرودگاه - بوئینگ 777
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مقدس نژاد, فریدون؛ علی خدایی و محمدامین گنجه ای، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (مقدس نژاد؛ خدایی و گنجه ای، ۱۳۹۱)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان